måndag 18 mars 2013

En jobbig start på morgonen och Öppna förskolan

Det var dags för att göra ett besök på öppna förskolan idag. Det var drygt 3 veckor sedan vi var där nu. Trodde jag aldrig skulle komma dit.

Först ville inte A bli påklädd, kom på tidigt i morse att vagnen var i bilen som min sambo tagit till jobbet. Men vi tar bussen det är enkelt tänkte jag. Då bajsade A och blöjorna var slut hemma. Toppen! Gick till bussen ändå och kunde av någon anledning inte sms betala. Aha inga pengar på visa kortet. Blev utskälld av buss chauffören för att jag inte först gick på längst fram i bussen. kom till slut fram till öppna förskolan. Hade fortfarande inga blöjor men fick en av en annan förälder.

Så kan en jobbig morgon börja. Ska nog införskaffa mig ett busskort. Hörde att ett barnvagnskort för 1 år var rätt billigt. Lika bra och skaffa då jag åkt buss rätt ofta på sista tiden. Buss chauffören på vägen hem var dock mycket trevligare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar